angol magyar
zeniteweb
Slide 2

Fogszabályozás

A mosoly az ember arcának varázsa, sikerének egyik titka,amihez nélkülözhetetlenek a szép és egészséges fogak is. Így önbizalmat és magabiztosságot nyerhetünk, örömet nyújthatunk környezetünknek.

Azt hogy ezt el tudjuk érni ,szükséges lehet a fogainkat szabályozni.,ami a fogszabályozó szakorvos feladata.

Azonban sajnos elég sokszor téves fogalom van a fogszabályozásról és annak fontosságáról!

A fogszabályozás nem csak esztétikai szempontból fontos beavatkozás,hanem nagy jelentősége van  a megelőzés, a fogmegtartás, az egészségmegóvás szempontjából is.

A szabálytalan fogazat esetén nem csak a lepedék tapad meg könnyen a fogakon ,de rágásunk sem lesz a megfelelő,ezért a fogak öntisztulása hiányos lesz ,így könnyebben alakul ki fogszuvasodás és fogágy betegség.

Fogaink egymáshoz viszonyított helyzete, a két fogív relatív viszonya és ezáltal az állkapocs izület pozíciója meghatározó alap paraméterek a rágóapparátus egészsége szempontjából. Ha ezek nem optimálisak, következményesen rossz szájhygiénia, fogszuvasodás, fogágy betegség, állkapocsizületi fájdalmak (akár migraennel súlyosbítva), táplálkozási problémák alakulhatnak ki. Mindezen problémák megelőzhetők a megfelelő időben elvégzett fogszabályozással.

Mielőtt megkezdenénk a fogszabályozó kezelést, nagyon fontos, hogy  a páciens megtanulja a saját fogainak tökéletes tisztán tartását, és ha van szuvas foga, vagy fogágy betegsége, azt kezeltetnie kell.

A fogszabályozás technikája fejlődik és ez teszi lehetővé, hogy ma már bármilyen életkorban (amíg maradó fogak léteznek) elkezdhető a fogszabályozás,vagyis   NINCS KORHATÁR!!

A kivehető készülékeket 3-14 éves korig javasoljuk,amik főleg az állcsontok növekedését szabályozzák,14 év felett (kialakult maradó fogazatnál)  hatásosabb, ha rögzített készülékre váltunk.
  Fogazati  ellátása készülékkel                                                                    kezelés előtt
   kezelés után

Általában a fogszabályozás időtartamát befolyásolja,hogy milyen készüléket alkalmazunk .A kivehető készülékkel 2-5 év, a rögzített készülékkel esettől függően 1-2 év szükséges ,hogy megfelelő eredményt érjünk el.

A rögzített fogszabályozó készülékek  a pácienseink fogazati rendellenességétől függően ill. pácienseink igényeit figyelembe véve készülhetnek esztétikus anyagból ill. fémből, lehetnek a látható fogfelületeken, ilettve azok szájüreg felőli oldalán szinte láthatatlanul.

fém bracket
 porcelán bracket
A kivehető fogszabályozó készüléket minden napszakban a lehető leghosszabb ideig javasoljuk hordani, de bármikor kitehető átmeneti időre .

Ha  MOSOLY ül az  ARCUNKRA, akkor a LELKÜNK IS MOSOLYOG!

Dr. Goodarzi Parisa Dr. Lotfi Reza